Uitleg proteinedieet

Een gezonde leefstijl bereiken en ook behouden? Dan is een proteïnedieet, ook wel eiwitdieet genoemd, een uitstekend hulpmiddel. Het dieet is zeer effectief en helpt je een gezonde en bewuste leefstijl te ontwikkelen. Een groot voordeel van een proteïnedieet is dat je niet zult terugvallen in oude ongezonde patroont. Het dieet helpt je een gezonde leefstijl te bereiken maar ook te behouden

Een proteïnedieet van Proday gaat ook niet vervelen, want er zijn genoeg variatiemogelijkheden en producten om uit te kiezen. Overweeg je te starten met het dieet, maar wil je eerst kennismaken met onze producten? Met een proteïnedieet startpakket kun je onze producten tegen een aantrekkelijke prijs uitproberen.

Bovendien zijn alle producten gemakkelijk te bereiden en consumeren, en daardoor gemakkelijker vol te houden. Bekijk ons receptenboek voor inspiratie en lekkere recepten. Lees ook zeker de klantervaringen om erachter te komen wat klanten van Proday vinden!

Zo werkt het proteïnedieet

Bij een proteïnedieet beperk je de inname van koolhydraten - en daarmee suikers. Dat compenseer je door meer proteïnen te eten. Om goed te functioneren moet ons lichaam de volgende stoffen uit voedsel halen:
  • Eiwitten: de bouwstenen van ons lichaam, die we onder meer gebruiken voor de opbouw en het onderhoud van onze spieren. Eiwitten zijn één van de drie macronutriënten in onze voeding, naast vetten en koolhydraten. Ze kunnen niet zomaar door het lichaam worden opgenomen, omdat ze bestaan uit ketens van verschillende aminozuren. Om ze te gebruiken worden ze in je maag en in je darmen tot kleinere stukjes verteerd, waarna losse aminozuren overblijven. Door het eten van eiwitten verdeeld over de dag voorzien je jouw lichaam met bouwstoffen door de hele dag.
  • Vetten: deze dienen als brandstof, maar zijn ook nodig als reserve, voor de bouw van cellen en de opname van vitamines. Voor gebruik moeten vetten worden afgebroken tot kleine deeltjes, de vetzuren. Die leveren energie en zijn nodig voor de ontwikkeling van je hersenen, ogen en zenuwstelsel. Vetten spelen ook een rol in je afweersysteem.
  • Koolhydraten: heeft ons lichaam nodig om de lichaamstemperatuur op peil te houden en voor alledaagse activiteiten zoals sporten. Koolhydraten vind je onder meer in suiker, aardappels, brood, fruit, peulvruchten en groenten.
Krijgen we teveel suikers binnen, dan zet ons lichaam die om in vetten. Deze reserves maakt ons lichaam van oudsher aan voor slechte tijden. Ze zijn nodig, maar bij een teveel aan vetten spreken we van overgewicht. Veel mensen weten niet hoeveel voedingsstoffen zij nodig hebben en met werlke verhouding. Door het Proday proteïne dieet te volgen leer je wat de beste hoeveelheid en verhouding aan voedingstoffen voor jouw lichaam is waardoor je een gezonde leefstijl kunt bereiken.

In een ongezonde levensstijl eet je te veel koolhydraten en vetten. Dit zijn de grote boosdoeners die zorgen voor overgeewicht. Door het proteïnedieet ga je leren om anders, gezonder te eten. Je gaat vooral minder koolhydraten eten en meer eiwitten. Deze eiwitten zorgen dat je tijdens jouw dieet geen spiermassa gaat verliezen maar wel je doel kunt behalen en deze ook kunt behouden. Doordat je anders leert en gaat eten zal je niet terugvallen op een ongezonde levensstijl.

Omdat je tijdens het dieet voldoende eiwitten binnenkrijgt, zul je geen spiermassa verliezen.

Een dieet met meer proteïnen is effectief

Een proteïnedieet is een effectieve manier om af te rekenen met die ongzonde leefstijl. Je eet minder koolhydraten en krijgt meer eiwitten binnen. Deze bouwstoffen van je lichaam dragen bij aan spieropbouw en -onderhoud. Spieren verbruiken op hun beurt energie, wat weer helpt bij de vetverbranding.

Verrassend genoeg zitten in eieren minder eiwitten dan in alternatieve producten zoals vlees, vis en noten. Een proteïnerijk dieet bestaat dan ook niet uit een grote(re) hoeveelheid eieren, maar uit een gebalanceerde mix van vlees (bijvoorbeeld kip, biefstuk of rosbief), vis (zalm, tonijn, makreel) en zuivel. Kaas bevat veel eiwitten, maar ook veel vet. Goede alternatieven uit de zuivelcategorie zijn geitenkaas, mozzarella en magere kwark. Vegetariërs en veganisten kunnen vlees en vis vervangen door bijvoorbeeld noten, zaden, bonen en vleesvervangers als tofu.

Wat helpt bij het bereiken van een gezonde leefstijl is om een proteïnedieetpakket met eiwitrijke en koolhydraatarme producten te gebruiken. Daarbij krijg je een handleiding met uitleg en een weekplanning om te zorgen dat je je streefgewicht bereikt én behoudt. Bekijk alle proteïnedieet producten en ontdek onze variatie in ontbijtproducten, snacks, dranken, avondmaaltijden en meer!

De vier fasen van het proteïnedieet

Omdat het de bedoeling is dat je na het volgen van het proteïnedieet je behaalde gezonde leefstijl blijft behouden, is het dieet opgedeeld in vier fases. Na de powerstartfase ga je geleidelijk weer vetten en koolhydraten toevoegen aan je dieet. Uiteindelijk ga je terug naar een regulier voedingspatroon dat je helpt gezond te blijven. Volg je het Proday proteïnedieet? Dan is het belangrijk om je dagelijkse dosis vitamines en mineralen in te nemen. In onze webshop vind je een ruime keuze aan producten.

Fase 1 Powerstartfase:

Tijdens deze fase nuttig je alleen eiwitmaaltijden. Die vul je aan met toegestane groenten (zoals broccoli en andijvie), multivitaminen en vijf hoogwaardige eiwitsupplementen. Koolhydraten zijn niet toegestaan. Het is belangrijk om tijdens deze fase genoeg water te drinken voor een goede afvoer van afvalstoffen. De powerstartfase duurt circa drie maanden en in die periode zet je de eerste stappen naar een gezond en gebalanceerd leven.

Fase 2 Combifase:

In fase 2 ga je de eiwitmaaltijd die je ’s avonds nuttigt vervangen door een normale maaltijd. Die bestaat uit vis of vlees plus groenten. Deze tweede fase van je proteïnedieet duurt ongeveer twee maanden.

Fase 3 Overgangsfase:

Gedurende deze fase van het dieet mag je weer koolhydraten en suikers binnenkrijgen. Broodproducten worden namelijk onderdeel van je ontbijt. De overgangsfase duurt doorgaans een maand en helpt je jouw nieuwe gezonde leefstijl te ontwikkelen. Na deze fase weet je voor jezelf hoeveel koolhydraten je kunt binnenkrijgen, zonder dat je aankomt.

Fase 4 Gezondgewichtfase:

Tijdens deze laatste fase van het proteïnedieet vervalt ook het lunchproduct en maak je de overgang naar volledig normale voeding. Je blijft wel eiwitrijke tussendoortjes gebruiken. Gedurende deze fase went je lichaam aan een normaal voedingspatroon waarbij de hoeveelheid koolhydraten, vetten en eiwitten in balans zijn.

Proteine dieet startpakketten

Wil je kennismaken met onze producten? Ons proteïnedieet startpakket voor 7 dagen bevat 35 verschillende eiwitrijke en verlaagd aan kooldraten producten en geeft een voorproefje van het Proday-assortiment. Het pakket bevat bovendien een handige shaker, een handleiding met uitleg en een weekplanning. Alle producten zijn daardoor gemakkelijk te bereiden. Een gezondere levensstijl ontwikkelen was nog nooit zo eenvoudig!

Nieuw!

full_dranken-pakket.jpg
Dranken pakket
(Set 15 stuks)
✓ 
20% korting

Maandaanbieding

full_proteine-dieet-exlusive-pakket.jpg
Exclusive Pakket

✓ 20% korting
Lees meer over Afterpay   Lees meer over Thuiswinkel Waarborgpayment logos
Alle prijzen zijn incl. BTW.
0