Klantenservice

Onze klantenservice helpt je graag bij al je vragen. Vind hieronder de handleiding met veelgestelde vragen of neem contact op met een van onze medewerkers.

Adres distributiecentrum:
Proday B.V.
Marie Curieweg 1 Unit B
6045 GH Roermond

KvK-nummer: 54035252
BTW nummer NL: NL851127307B01
BE: BE0556693787

Bel ons:
+31 (0) 40 76 76 580

Mail ons:
klantenservice@proday.nl

Inhoudsopgave

Neem contact met ons op
Laat een vraag of opmerking achter en wij zullen hier zo spoedig mogelijk op terugkomen.

Over Proday

Proday is ontstaan vanuit de behoefte om proteïne producten voor een eerlijke prijs online aan te bieden in Nederland en België. Het dieet is gebaseerd op het bekende en succesvolle proteïne dieet, maar dan zonder de hoge kosten. Een proteïne dieet is immers een dieet dat je zelfstandig kan volgen, zonder één-op-één sessies of veel te dure producten. Dankzij de eenvoudige opbouw van het dieet en het uitgebreide assortiment kan je zelf aan de slag gaan. Op deze manier willen we een gezonder leven mogelijk maken voor iedereen.

Tegenwoordig is Proday uitgegroeid tot een groot merk dat duizenden mannen en vrouwen helpt bij het behalen van zijn of haar doel. Voor een succesvol proteïnedieet hoef je niet verder te zoeken. Het Proday proteïne dieet staat voor kwaliteit, resultaat en service. Wij bieden een compleet dieet van hoge kwaliteit voor eerlijke prijzen en helpen iedereen die wil werken aan het ontwikkelen van gezonde eetgewoontes. Of je nu een man of vrouw bent, jong of oud, Proday staat elke dag klaar om je te helpen jouw doelstellingen te bereiken. Proday, protein for every day!

↑ Terug naar boven

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen over het dieet zijn beantwoord in onze FAQ. Hier vind je antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat je antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op.

↑ Terug naar boven

Bestelproces

Volg de onderstaande 4 stappen:

een logo Het plaatsen van artikelen in de winkelwagen:

Wanneer je een product wilt kopen, voeg je deze eerst toe aan de winkelwagen. Dit kan door op de knop 'In winkelwagen' te klikken. Het geselecteerde product wordt nu automatisch in de winkelwagen geplaatst.

Aan de bovenzijde van het scherm zie je het aantal artikelende in de winkelwagen. Ook kun je bovenin het menu op ieder moment op 'winkelwagen' drukken om een overzicht te zien van alle geplaatste artikelen. In het overzichtsscherm kun je de aantallen nog aanpassen.

Als je klaar bent met toevoegen van producten aan het winkelwagen, klik je op de knop 'Volgende' om af te rekenen of voer eerst een kortingscode in.

twee logo Inloggen met je account:

'Log in' met je gebruikersnaam en wachtwoord en de juiste gegevens worden direct ingevuld. Nieuwe klanten kunnen bestellen 'zonder registratie' of kunnen zich registreren door een e-mail en wachtwoord op te geven. Alle velden met een '*' zijn verplicht en noodzakelijk om de bestelling te kunnen versturen. Als alle gegevens correct worden weergegeven, klikt dan op ‘Volgende’.

drie logo Kies de betaalwijze:
Selecteer nu de gewenste betaalwijze, er zijn diverse mogelijkheden aan. Bekijk al onze betaalmogelijkheden hieronder. 

vier logo Bestelling voltooien:

Controleer tenslotte of alle gegevens correct zijn ingevuld. Eventueel is er nog ruimte voor een opmerking. Vink aan dat de 'Algemene Voorwaarden' akkoord en gelezen zijn, en bevestig de bestelling met de knop 'Bestelling voltooien'.

Je wordt automatisch doorgelinked naar de betaalmogelijkheid van de gekozen methode. Zodra de bestelling correct is geplaatst, ontvang je een bevestiging per e-mail met het bestelnummer.

↑ Terug naar boven

Verzenden & levering

Extra bericht omtrent het Corona-virus

Beste klant,

Het coronavirus breidt zich uit in Europa en bij Proday houden we de ontwikkelingen in Nederland en België over het virus nauwlettend in de gaten. Ondanks de sluitingen van o.a. scholen en de horeca in Nederland en de lockdown in België, is het nog steeds mogelijk om een bestelling in onze webshop te plaatsen en te laten bezorgen.

Omdat het momenteel drukker is dan normaal en wij voorzorgsmaatregelen hebben getroffen op de werkvloer, is het mogelijk dat de levering van je bestelling vertraagd wordt. We volgen binnen het bedrijf de richtlijnen van de overheid op om ervoor te zorgen dat het virus zo min mogelijk verspreid wordt. Bij de levering, in zowel Nederland als in België, vragen we je om een passende afstand van de bezorger te houden. Dit is ongeveer 1,5 meter.

Namens het hele Proday team bedanken we je graag voor het begrip en vertrouwen, zeker in deze tijden. We hopen je snel terug te zien in onze webshop.

Met vriendelijke groet,

Team Proday

 
 Leveringen binnen Nederland, België, Luxemburg en Duitsland

Proday verzendt pakketten met DPD pakketdiensten en 98% van alle pakketten worden binnen 1 tot 2 dagen bezorgd!

Verzendschema:

  BESTELLING GEPLAATST   BESTELLING GELEVERD*
  Maandag voor 22:00   Dinsdag (tussen 8:00 en 19:00)
  Maandag na 22:00 of dinsdag voor 22:00   Woensdag (tussen 8:00 en 19:00)
  Dinsdag na 22:00 of woensdag voor 22:00   Donderdag (tussen 8:00 en 19:00)
  Woensdag na 22:00 of donderdag voor 22:00    Vrijdag (tussen 8:00 en 19:00)
  Donderdag na 22:00 of vrijdag voor 22:00   Zaterdag (tussen 8:00 en 17:00)
  Vrijdag na 22:00 of zondag voor 12:00   Maandag (tussen 8:00 en 19:00)

* Proday BV is niet verantwoordelijk voor vertraagde leveringstijden veroorzaakt door DPD.

Wij zijn afhankelijk van de kwaliteit en snelheid van onze transporteur. Indien je niet tevreden bent over een aflevering dan horen wij dat graag.

Nadat de bestelling is ontvangen, krijg je een track & trace code vanuit DPD toegezonden. Daarin staat een link naar de website waar je de bezorggegevens kunt wijzigen (tot een bepaald tijdstip). Als de chauffeur vertrokken is, kun je in veel gevallen real-time volgen waar de chauffeur zich bevindt. De chauffeur doet standaard één bezorgpoging. Ben je niet thuis? Dan probeert hij je pakket bij de buren of de dichtstbijzijnde Pickup ParcelShop te bezorgen, zodat je zo snel mogelijk in het bezit bent van je pakket.

 DPD Parcelshops

Laat je pakket afleveren bij een DPD ParcelShop en haal deze af wanneer je zelf wilt! In Nederland en België zijn er totaal zo'n 1500 ParcelShops en er is altijd een afhaalpunt in de buurt. Bekijk hier de ParcelShops in Nederland of klik hier voor de dichtstbijzijnde ParcelShop in België.

 Verzendkosten voor Nederland, België, Luxemburg en Duitsland

Bestellingen met een waarde boven de 50 versturen wij geheel GRATIS binnen Nederland, België, Luxemburg en Duitsland. De verzendkosten voor bestellingen kleiner dan 50 bedragen 5,95.

 Verzendkosten overige landen EU

Hieronder een overzicht van de meest voorkomende landen en de tarieven:

Voor alle landen, behalve Portugal, verzenden wij gratis vanaf 150. Voor Portugal geldt een gratis verzending bij een bestelling vanaf 200.

Oostenrijk € 8,95
Denemarken € 8,95
Frankrijk € 8,95
Groot-Brittannië € 9,95
Monaco € 14,95
Ierland € 14,95
Italië € 14,95
Zweden € 14,95
Polen € 14,95
Finland € 14,95
Spanje € 14,95
Portugal € 19,95

 

Wij versturen pakketten naar alle landen in Europa en bij het plaatsen van een bestelling worden de verzendkosten automatisch berekend. Staat jouw land er niet tussen, stuur ons dan een mail

Afhankelijk van het afleveradres moet je rekening houden met een aflevertijd tussen de 2-5 werkdagen.

↑ Terug naar boven

Betalingen

Bij Proday kun je op diverse manieren veilig betalen. Je kan direct afrekenen via iDEAL, Mistercash, Credit Card of PayPal. Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid om achteraf te betalen via AfterPay.

Veiligheid

Pagina’s waar je persoonlijke gegevens dient in te vullen zijn beveiligt door een SSL verbinding (Secure Sockets Layer). Een SSL verbinding zorgt ervoor dat persoonlijke gegevens versleuteld over internet verstuurd worden, zodat anderen deze informatie niet kunnen inzien. Je kunt dit herkennen door het groene slotje in de URL balk:

SSL

Betaalmogelijkheden:

  • - iDeal
  • - Mister Cash / Bancontact
  • - MasterCard
  • - Visa
  • - AfterPay (achteraf betalen)*
  • - PayPal

* Pas betalen wanneer je het pakket hebt ontvangen? Dat kan bij Proday met Afterpay! Wij rekenen hiervoor geen extra kosten, deze service is gratis. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht je verzoek tot betaling onverhoopt niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk altijd betalen via een andere betaalmethode. Vraag vragen kan je rechtstreeks contact opnemen met AfterPay.

↑ Terug naar boven

Annuleren & retourneren

 Een bestelling annuleren

Zolang een bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, kan deze eenvoudig en kosteloos worden geannuleerd. Mail ons of neem telefonisch contact op.

Een annulering wordt altijd per e-mail bevestigd en indien er reeds een betaling heeft plaatsgevonden, zal het volledige bedrag (inclusief eventuele verzendkosten) zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, worden teruggestort.

 Retourneren van producten

Voldoet een bestelling niet aan de verwachtingen? Laat het ons binnen 14 dagen na de dag van ontvangst weten.

Wij vragen je om daarbij de volgende gegevens te vermelden:

  • het nummer van de bestelling;
  • een beschrijving of referentienummer van het product dat je wilt retourneren;
  • je naam en adres;
  • eventueel de redenen van retourneren.

Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt. Eventueel kun je gebruik maken van het standaard formulier "Modelformulier voor herroeping". Wij zullen de annulering binnen 72 uur per email bevestigen en dan heb je nog eens 14 dagen de tijd om de producten te retourneren.

De producten dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Wanneer een product gebruikt of beschadigd is, kunnen wij een waardevermindering doorberekenen. Voor het beoordelen van de meeste producten (met name voedingsproducten) is het niet nodig om de producten uit te pakken. Gebruikte of geopende producten zijn dan niet meer verkoopbaar, waardoor de waardevermindering 100% is.

Na ontvangst van de retourzending worden de producten binnen 72 uur beoordeeld op de originele staat van de productverpakking. Eventuele onvolkomenheden en/of beschadigingen worden binnen deze 72 uur per email gecommuniceerd.

 Retouradres

Proday B.V.
Marie Curieweg 1 Unit B
6045 GH Roermond
Nederland

 Welke kosten worden vergoed?

Indien er onvolkomenheden zijn aan het geleverde product dan nemen wij alle kosten voor onze rekening, de aankoopkosten van het product, eventuele verzendkosten en tevens de kosten voor de retourzending. In alle andere gevallen vergoeden wij de volledige aankoopkosten, inclusief eventuele verzendkosten, mits de producten in originele staat retour worden ontvangen. De kosten voor het retour sturen van het pakket zijn voor rekening van de klant.

 Wijze van terugbetaling

Terugbetaling volgt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen een termijn van 14 dagen na ontbinding. Voor een goede afwikkeling is het van belang dat de producten binnen de termijn van 14 dagen, na ontvangst of na aanmelding retour, zijn teruggestuurd naar ons magazijn. Het verschuldigde bedrag storten wij terug op de bankrekening of creditcard waarvan wij de betaling ontvangen hebben.

↑ Terug naar boven

Actievoorwaarden

Voorwaarden voor het inwisselen van actiecodes voor korting

Deze voorwaarden gelden voor alle codes van kortingsacties van Proday. Ook voor aangekochte kortingscodes gelden onze “Voorwaarden voor het inwisselen van actiecodes voor korting”.

  • - De kortingscodes zijn in de aangegeven tijdsperiode geldig en slechts eenmaal bij één bestelling inwisselbaar.
  • - Per bestelling is het mogelijk om één kortingscode te gebruiken.
  • - Het kortingstegoed kan niet aan derden worden overgedragen.
  • - De bestelwaarde van de artikelen moet minstens even hoog zijn als het kortingsbedrag. Om administratieve redenen is het niet mogelijk een restkortingsbedrag te restitueren.
  • - Het kortingsbedrag maakt geen aanspraak op enige vorm van rente en het bedrag wordt niet contant uitbetaald.
  • - Wanneer het kortingsbedrag niet hoog genoeg is om de bestelling volledig te betalen, staan er verscheidene betaalwijzen ter beschikking om het verschil te vergoeden.
  • - De kortingscode wordt niet gerestitueerd wanneer alle artikelen, of slechts een gedeelte daarvan, geretourneerd worden. Betaalde bedragen zullen bij een retourzending worden gerestitueerd. Dit geldt wanneer de kortingscode in het kader van een reclameactie werd uitgegeven waarvoor geen vorm van tegenprestatie was vereist.
  • - Kortingscodes hebben een minimaal bestedingsbedrag, welke ook geldig blijft na het retourneren van artikelen, dit bedrag wordt altijd bij elke kortingscode aangegeven.
  • - Kortingscodes kunnen gekoppeld zijn aan een maximaal bestedingsbedrag.
↑ Terug naar boven

Suggesties & klachten

Heb je een klacht? Erg vervelend als je een klacht hebt en wij zullen er alles aan doen om deze zo snel mogelijk naar tevredenheid op te lossen! Neem contact met ons op.

Geef een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de klacht en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Na ontvangst van jouw klacht ontvangt je een bevestiging. Binnen 3 dagen na ontvangst van jouw klacht zullen wij inhoudelijk op de klacht reageren. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan laten we het binnen deze drie dagen weten.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (De Geschillencommissie). Tevens is het mogelijk om je klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (Onlinegeschillenbeslechting).

↑ Terug naar boven

Privacyverklaring

Jouw privacy is voor Proday BV van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de privacywet. Dit betekent dat je gegevens veilig zijn bij ons en dat wij ze altijd netjes gebruiken. In deze privacyverklaring leggen we uit wat we bij de webwinkel Proday B.V. allemaal doen met informatie die we over je te weten komen. Als je vragen hebt of wilt weten wat we precies van je bijhouden, neem dan contact met ons op.

1. Afhandelen bestelling

Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, gebruiken wij je persoonsgegevens om deze netjes af te kunnen handelen. Wij mogen jouw persoonsgegevens dan aan onze bezorgdienst geven om de bestelling bij je te laten bezorgen. Ook krijgen wij informatie over je betaling van je bank of creditcardmaatschappij.

Hiervoor gebruiken wij je betalingsgegevens, geboortedatum, naw-gegevens, geslacht, e-mailadres, telefoonnummer en factuuradres. Dit doen wij op basis van jouw toestemming. Wij bewaren deze informatie tot je bestelling is afgerond en zeven jaar daarna (wettelijke bewaarplicht).

2. Statistieken en profilering

Wij houden statistieken bij over het gebruik van onze webwinkel, maar dit gebeurt te allen tijde geanonimiseerd. Met deze statistieken verbeteren we onze webwinkel om zo bijvoorbeeld alleen nog relevante informatie te laten zien. Wij kunnen je persoonsgegevens met elkaar combineren om meer over je te weten te komen. Uiteraard zullen wij jouw privacy te allen tijde respecteren. Wil je dit niet, dan kun je dit altijd aan ons melden.

Hiervoor gebruiken wij je telefoonnummer, e-mailadres, ip-adres, naw-gegevens, factuuradres en geslacht. Dit doen wij op basis van je toestemming. Wij bewaren deze informatie voor één jaar.

3. Contactformulier en nieuwsbrief

Met het contactformulier kan je ons vragen stellen of aanvragen doen.

Hiervoor gebruiken wij je e-mailadres, telefoonnummer en naw-gegevens. Dit doen wij op basis van jouw toestemming. Wij bewaren deze informatie totdat we zeker weten dat je tevreden bent met onze reactie.

Je kan je abonneren op onze nieuwsbrief. Hierin lees je nieuwtjes, tips en informatie over onze producten en diensten. Dit abonnement kan je op ieder moment opzeggen. Iedere nieuwsbrief bevat een afmeldlink. Via je account kun je dit ook doorgeven. Jouw e-mailadres wordt alleen met jouw toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. Deze gegevens worden bewaard totdat je het abonnement opzegt.

4. Je account

Bij bepaalde onderdelen van onze webwinkel moet je je eerst registreren. Je moet dan informatie over jezelf opgeven en een gebruikersnaam kiezen. Daarmee maken wij een account, waarop je kan inloggen met die gebruikersnaam en een zelfgekozen wachtwoord.

Hiervoor gebruiken wij je naw-gegevens, e-mailadres, geboortedatum en geslacht. Dit doen wij op basis van jouw toestemming. Wij bewaren deze informatie tot je het account opheft.

Wij bewaren deze informatie zodat je ze niet steeds opnieuw in hoeft te vullen en zodat we je makkelijker kunnen benaderen als dat nodig is bij de webwinkel. Je kan via jouw account informatie aanpassen wanneer je dat wilt.

5. Reclame

Wij willen je graag reclame sturen over solden en nieuwe producten of diensten. Dit doen wij:

  • per post
  • per e-mail
  • via social media

Je kan op ieder moment bezwaar maken tegen deze reclame. In elke brief staat hoe dat moet. Elke e-mail bevat een afmeldlink. Je kan ons blokkeren of de afmeldoptie gebruiken. Via jouw account of het portaal kan je dit ook doorgeven.

6. Verstrekking aan andere bedrijven of instellingen

Wij geven jouw persoonsgegevens alleen aan andere bedrijven of instellingen als dat nodig is voor onze webwinkel of als wij dat wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld als de politie dat eist bij een vermoeden van een misdrijf).

Wij werken met bepaalde bedrijven samen. Deze partners kunnen dus je persoonsgegevens krijgen. Zij zorgen er voor dat advertenties zo veel mogelijk interessante of leuke solden bevatten. Dit is nodig om je te kunnen leveren wat je hebt gekocht. In onze webwinkel zijn social media buttons opgenomen. Hiermee verzamelen de beheerders van deze diensten je persoonsgegevens.

7. Cookies

Onze webwinkel gebruikt cookies. Cookies zijn kleine bestandjes waar we informatie in kunnen opslaan zodat je die niet steeds hoeft in te vullen. Maar we kunnen er ook mee zien dat je ons weer bezoekt.

Wanneer je onze webwinkel voor het eerst bezoekt, tonen wij een melding met uitleg over cookies. Hierbij zullen we vragen om jouw akkoord voor het gebruik van deze cookies.

Je kan via de browser het plaatsen van cookies uitschakelen, maar sommige dingen van onze webwinkel werken dan niet goed meer.

Met andere bedrijven die cookies plaatsen hebben wij afspraken gemaakt over het gebruik van de cookies. Toch hebben wij geen volledige controle op wat zij zelf met de cookies doen. Lees dus ook hun privacyverklaringen.

8. Beveiliging

Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Om je privacy te beschermen, nemen wij de volgende maatregelen:

  • Toegang tot persoonsgegevens wordt afgeschermd met een gebruikersnaam en wachtwoord - Wij maken gebruik van beveiligde verbindingen (Secure Sockets Layer of SSL) waarmee alle informatie tussen jou en onze website wordt afgeschermd wanneer je persoonsgegevens invoert.

9. Wijziging in deze privacyverklaring

Wanneer onze webwinkel wijzigt, moeten wij natuurlijk ook de privacyverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum hierboven en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn. Wij zullen ons best doen wijzigingen ook apart aan te kondigen.

10. Inzage, wijzigen en verwijderen van je gegevens

Als je vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van je hebben, kan je altijd contact met ons opnemen. Zie de contactgegevens hierboven.

Je hebt de volgende rechten:

  • uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen
  • inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben
  • het laten corrigeren van fouten
  • het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens
  • intrekken van toestemming
  • bezwaar maken tegen een bepaald gebruik

Let op dat je altijd duidelijk aangeeft wie je bent, zodat we zeker weten dat we geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen.

11. Klacht indienen

Als je vindt dat wij je niet op de juiste manier helpen, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens.

↑ Terug naar boven

Downloads

Hieronder vind je een lijst met een aantal handige documenten die je kan downloaden. Zo kan je hier terecht voor een toelichting over het Proday proteïnedieet, een uitgebreide uitleg over de bereidingswijze van de Proday proteïneproducten, aanvullende informatie over de startpakketten en meer.

Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download

 

↑ Terug naar boven