Vrijheid van etensuiting!

vrijheid van etensuiting Het Proday eiwitdieet helpt je afvallen én de stap naar een nieuw en gezond eetpatroon te maken. Maar wat is gezond? De deskundigen duikelen over elkaar heen en dat maakt de keuze er niet gemakkelijker op. Moet je nu wel of geen brood, vet, superfoods, groene smoothies, paleo of raw food eten? Of slaan we met al die hypes een beetje door? Linda de Mol vindt van wel en roept in haar magazine op tot vrijheid van etensuiting.

Herken je de signalen?

Vrijheid van etensuiting. Leuk gevonden. De vrijheid om te eten wat je wilt. Met de bijbehorende verantwoordelijkheid voor je eigen lichaam, voeg ik daaraan toe. En of je nu de laatste voedingshype volgt of dat je je aan het advies ‘eet niets wat oma niet herkent’ houdt, neem vooral je eigen lichaam als maatstaf. Je lichaam koppelt vanzelf terug wat goed is voor jou. Eet je veel geraffineerde, fabrieksmatige koolhydraten, dan is de kans groot dat je in gewicht aankomt en je je regelmatig moe voelt omdat je bloedsuikerspiegel op en neer schiet. Eet je veel groenten en fruit, dan voel je je waarschijnlijk de hele dag door energiek en blijf of word je gezond en slank.

De ene koolhydraat is de andere niet

Met het eten van geraffineerde koolhydraten – denk aan koekjes, gebak, chips, witte rijst, pasta, wit brood en ontbijtmixen - doe je je lichaam en je gezondheid geen plezier. Maar ze zijn wel verslavend lekker. Het proteïnedieet helpt je van deze verslaving af door de vicieuze cirkel van koolhydraten eten, trek krijgen, weer koolhydraten eten te doorbreken, waardoor je lichaam je vetreserves gaat verbranden en je afvalt. Gaandeweg het dieet ga je de proteïneproducten weer vervangen door gewone maaltijden met bij voorkeur veel groenten. Het grappige is dat groenten ook bestaan uit koolhydraten, alleen komt er geen fabriek aan te pas. Dat geldt ook voor fruit, peulvruchten, knollen en granen. Gezond eten betekent dus juist koolhydraten eten. Maar dan wel de goede. Veel groenten en fruit, en met mate ook aardappelen, zilvervliesrijst, havermout en goed volkoren brood bijvoorbeeld. En dat is precies wat mensen eten in de zogenaamde Blue Zones, de plekken op aarde waar mensen het oudste worden. Veel natuurlijke koolhydraten.

Je lichaam liegt niet

Mijn advies: vermijd geraffineerde, fabrieksmatige producten met een hele rits ingrediënten op de verpakking die je niet kent. Eet zo natuurlijk en gevarieerd mogelijk. Volg gerust een hype als deze je aanspreekt, maar luister naar wat je lichaam over je voedingskeuze zegt. Blijf je fit, energiek en helder of word je moe en lusteloos? Blijf je op gewicht of kom je aan? Je lichaam vertelt altijd wat goed is voor jou.
Pin It

Nieuw!

full mincidetox1

Mincidetox
✓ 
30% korting

Maandaanbieding

IMG_6002.jpg



Exclusive Pakket

✓ 20% korting

Lees meer over Afterpay  payment logos
0