Streefgewicht bereikt? Zo behoud je het!

streefgewichtHet is gelukt! Na een periode van diëten zijn de overtollige kilo’s verdwenen en heb je je streefgewicht bereikt. Maar nu? Want de kilo’s eraf krijgen lukt vaak wel, maar om ze eraf te houden, dat valt nog niet mee. Het principe is simpel: het enige waar je op hoeft te letten is dat je evenveel calorieën binnenkrijgt als verbrandt. En met deze eenvoudige tips is dat goed te doen en blijf je keurig op gewicht.

Begin de dag met een goed ontbijt

Wist je dat mensen die hun ontbijt overslaan, vier keer zoveel kans hebben om dik te worden dan mensen die wel ontbijten! Een goed ontbijt zet je darmen aan het werk. Juist door de dag met een goed ontbijt te beginnen krijg je een gevuld gevoel. En dat helpt om ongezonde tussendoortjes te weerstaan. Tussendoortjes mogen wel, maar houd ze dan wel gezond. Een shake of crunchreep van Proday bijvoorbeeld.

Voorkom de verleiding

Verdeel je eetmomenten goed over de dag. Ook dat helpt de zin in ongezond snacken te verminderen. Eet liever meerdere keren per dag een kleine maaltijd dan drie keer per dag een grote maaltijd. Daarmee voorkom je het hongergevoel en de bijbehorende verleiding.

Blijf bewegen

Ben je meer gaan bewegen om gewicht te verliezen? Blijf dat dan doen. Want ga je plotseling van veel sporten naar weinig sporten, dan is de kans groot dat je weer aankomt. Je kunt wel minder vaak en minder zwaar gaan sporten, bijvoorbeeld door hardlopen een keertje te vervangen door wandelen. Ook kleine aanpassingen helpen: neem de trap in plaats van de lift of roltrap en loop of fiets kortere afstanden in plaats van de auto te nemen. Probeer in ieder geval dertig minuten per dag te bewegen, dat is de aanbevolen norm.

Doe aan krachttraining

Krachttraining is een goede manier om op gewicht te blijven, je bouwt er namelijk spiermassa mee op. En meer spiermassa betekent een verhoogde verbranding. Niet alleen als je sport, maar zelfs als je niets doet! Elke kilo spiermassa zorgt per dag voor ongeveer 50 tot 70 kilocalorieën aan verbranding extra, zonder dat je daarvoor iets hoeft te doen.

Let op wat je drinkt

Let niet alleen op wat je eet, maar ook op wat je drinkt. Vruchtensappen, frisdranken en alcoholische dranken bevatten veel suiker en daarmee krijg je veel calorieën binnen. Een glas vruchtensap uit pak bevat al snel vijf klontjes suiker en een glas wijn zit al snel op 170 calorieën. Kies liever calorieloze dranken als water, koffie of thee.

Geniet van je eten

Eet bewust en geniet van elke hap, dan eet je ook niet snel te veel. Eet ook gevarieerd, dan krijg je alle voedingsstoffen binnen die je nodig hebt, en raak je je nieuwe eetpatroon ook niet snel zat.

Ben je toch een keertje uit de band gesprongen? Geeft niets. Houd de dag erna gewoon een balansdag en laat jezelf niet in oude gewoontes vervallen. Want dat slankere, fittere en gezondere lichaam wil je jezelf toch niet meer afnemen!
Pin It

Nieuw!

full mincidetox1

Mincidetox
✓ 
40% korting

Maandaanbieding

IMG_6002.jpg



Exclusive Pakket

✓ 20% korting

Lees meer over Afterpay  payment logos