Lente! Hoera of oeps?

Lente! Hoera of oeps? Hoera, het is weer lente! Of denk je eerder oeps, pas ik nog wel in mijn zomerkleding? Afgelopen winter heb je nogal gezondigd qua voeding. De lentezon is een geweldige motivator om daar iets aan te doen. En met deze tips start je goed voorbereid aan een een periode om een gezonde leefstijl te bereiken.





Meten is weten

Weet je hoeveel je weegt en wat je ideale gewicht is? Dat kun je zien op de BMI-meter. Even invullen en je weet precies hoe je moet toe werken aan het bereiken van een gezonde leefstijl.

Maak het klein

Er moet veel werk verricht worden voor het behalen van jouw doel? Maak deze dan klein en praktisch en gun jezelf de tijd. Denk realistisch in haalbare tussenstappen. In het begin zal je snel en het grootste resultaat boeken, bij latere fases zullen de resulaten die je boekt niet meer zo groot zijn. Dit komt niet omdat het dieet niet meer werkt, maar omdat het juist goed gaat. Er is simpelweg minder om te behalen. Na fase 2 heb je al 80% van je doel behaald. Leg de lat dan ook niet te hoog voor jezelf, Zo trap je ook niet in de valkuil van teleurstelling.

Geniet van wat mag

Kijk niet naar de dingen die je moet missen. Geniet van de dingen die je wel mag. Een mooi opgemaakt bord met heerlijke groenten, lekker geroerbakt of gegrild. Strooi er wat kruiden over en smullen maar. Vanaf de tweede fase van het Proday eiwitdieet komen er alweer gewone voedingsproducten op tafel. Heerlijk toch, als het gewone opeens weer bijzonder goed smaakt. Geniet ook van de energie die je krijgt van een gezondere leefstijl. En van je nieuwe figuur dat tevoorschijn komt natuurlijk!

Samen sta je sterker

Het is fijn als de mensen om je heen van je plannen weten. Alle steun is welkom en eerlijk is eerlijk… het is ook een stok achter de deur om vol te houden. Nog beter: zoek iemand om samen een gezonde leefstijl mee te bereiken. Die kan je helpen als je helpen als je het even moeilijk hebt.

Hou vol!

Gemotiveerd blijven is niet moeilijk als je al snel resultaat boekt. Maar op een gegeven moment gaat het niet meer zo hard. Dan is het beter om jezelf niet dagelijks te wegen. Kies liever een vast moment per week uit. Bedenk ook dat de weegschaal niet alles zegt. Spieren zijn zwaarder dan vet, dus als je ook bent gaan sporten kun je aankomen doordat je spiermassa opbouwt.

Niet morgen maar nu

Gemotiveerd? Begin dan nu! Wacht niet tot morgen of op het begin van een nieuwe week. Uitstellen staat met stip op nummer 1 op niet te starten met een dieet. Begin vandaag nog, dan ga je met plezier de zomer in.

Nieuw!

full_dranken-pakket.jpg
Dranken pakket
(Set 15 stuks)
✓ 
20% korting

Maandaanbieding

full_proteine-dieet-exlusive-pakket.jpg
Exclusive Pakket

✓ 20% korting
Lees meer over Afterpay   Lees meer over Thuiswinkel Waarborgpayment logos
Alle prijzen zijn incl. BTW.
0