Lente! Hoera of oeps?

Lente! Hoera of oeps? Hoera, het is weer lente! Of denk je eerder oeps, pas ik nog wel in mijn zomerkleding? Die extra winterkilo’s kunnen de pret aardig in de weg zitten. De lentezon is een geweldige motivator om daar iets aan te doen. En met deze tips start je goed voorbereid aan een gezonde afvalperiode.



Meten is weten

Weet je hoeveel je weegt en wat je ideale gewicht is? Dat kun je zien op de BMI-meter. Even invullen en je weet precies hoeveel kilo’s er beter af kunnen voor een gezond gewicht.

Maak het klein

Moeten er veel kilo’s af? Maak je doel dan klein en praktisch en gun jezelf de tijd. Laat je streefgewicht en het aantal kilo’s dat je moet afvallen weer los en denk in haalbare tussenstappen. In het begin gaat het afvallen meestal sneller, daarna stabiliseert de gewichtsafname. Niet omdat het dieet niet meer werkt, maar omdat het juist goed gaat. Er is simpelweg minder af te vallen. Leg de lat dan ook niet te hoog voor jezelf, een kilo per week afvallen is een gezond streven. Zo trap je ook niet in de valkuil van teleurstelling.

Geniet van wat mag

Kijk niet naar de dingen die je moet missen. Geniet van de dingen die je wel mag. Een mooi opgemaakt bord met heerlijke groenten, lekker geroerbakt of gegrild. Strooi er wat kruiden over en smullen maar. Vanaf de tweede fase van het Proday eiwitdieet komen er alweer gewone voedingsproducten op tafel. Heerlijk toch, als het gewone opeens weer bijzonder goed smaakt. Geniet ook van de energie die je krijgt van een gezondere leefstijl. En van je nieuwe figuur dat tevoorschijn komt natuurlijk!

Samen sta je sterker

Het is fijn als de mensen om je heen van je plannen weten. Alle steun is welkom en eerlijk is eerlijk… het is ook een stok achter de deur om vol te houden. Nog beter: zoek iemand om mee af te vallen. Die kan je helpen als je helpen als je het even moeilijk hebt.

Hou vol!

Gemotiveerd blijven is niet moeilijk als de kilo’s er vanaf vliegen. Maar op een gegeven moment gaat het niet meer zo hard. Dan is het beter om jezelf niet dagelijks te wegen. Kies liever een vast moment per week uit. Bedenk ook dat de weegschaal niet alles zegt. Spieren zijn zwaarder dan vet, dus als je ook bent gaan sporten kun je vet verliezen en toch aankomen.

Niet morgen maar nu

Gemotiveerd? Begin dan nu! Wacht niet tot morgen of op het begin van een nieuwe week. Niet beginnen staat met stip op 1 genoteerd als reden voor niet afvallen. Begin vandaag nog, dan ga je met plezier de zomer in.
Pin It

Nieuw!

full_dranken-pakket.jpg
Dranken pakket
(Set 19 stuks)
✓ 
20% korting

Maandaanbieding

full_proteine-dieet-exlusive-pakket.jpg
Exclusive Pakket

✓ 20% korting
Lees meer over Afterpay  payment logos
0