Doel bereiken, denk ook aan vitamine D

vitamine dJe bent hard bezig om je doel te bereiken. Je let op elke gram eiwitten, koolhydraten en vetten die je binnenkrijgt. Let je dan ook op de hoeveelheid vitamine en mineralen die je inneemt?
Als de ‘r’ weer in de maand voorkomt betekent dit voor veel mensen een grotere kans op een vitamine D-tekort. De belangrijkste bron van vitamine D is namelijk zonlicht. Vooral in de maanden mei tot augustus maakt je huid onder invloed van de zon veel vitamine D aan.

Vitamine D-tekort

Zodra het herfst is laat de zon zich steeds minder vaak en lang zien. En neemt de kans toe dat je een tekort aan vitamine D hebt of krijgt. Dit komt omdat je lichaam uit gebrek aan zonlicht de voorraad gaat aanspreken die je in de zomer hebt opgebouwd. Hierdoor kan er na verloop van tijd een tekort aan vitamine D ontstaan, zonder dat je daar iets van merkt.

De oplossing? Suppletie!

De oplossing is simpel: eet veel vette vis of slik een goed vitamine D-supplement, zoals de gezondheidsraad veel mensen ook adviseert.

Hulp voor een gezonde leefstijl

Bij een gezonde leefstijl is niet alleen belangrijk dat je verhouding aan voedingstoffen in orde is, maar ook de hoeveelheid aan mineralen en vitamines die je binnenkrijgt zijn belangrijk. Zo ondersteunt vitamine D belangrijke processen in het lichaam:
  • de opname van mineralen
  • het imuunsysteem
  • draagt bij een normale spierwerking
  • instandhouding tanden 

Beter functioneren

Komen er niet veel zonnestralen op je huid tijdens de donkere maanden, dan is het verstandig om in deze maanden vitamine D te slikken zodat je lichaam optimaal kan functioneren.

Doe de test

Wil je weten of jij risico loopt op een vitamine D-tekort? Doe dan deze test.

Nieuw!

full_dranken-pakket.jpg
Dranken pakket
(Set 15 stuks)
✓ 
20% korting

Maandaanbieding

full_proteine-dieet-exlusive-pakket.jpg
Exclusive Pakket

✓ 20% korting
Lees meer over Afterpay   Lees meer over Thuiswinkel Waarborgpayment logos
Alle prijzen zijn incl. BTW.
0